PSYCHOLOGICZNE ASPEKTY ZARZĄDZANIA FIRMĄ W KRYZYSIE - WEBINAR
Sytuacja ekstremalnego kryzysu to sytuacja sztormu na morzu. Prowadzenie łodzi i zarządzanie załogą w takich okolicznościach wymaga od kapitana szczególnych umiejętności. Nie mają tu zastosowania sposoby prowadzenia jachtu jak przy zwykłych warunkach, kiedy to mniej lub bardziej wszyscy wiedzą co i jak mają robić. Sytuacja kryzysu sprawia, że musimy wziąć pod uwagę ludzkie potrzeby i emocje, które mogą się pojawić u naszych podwładnych czy kontrahentów w tym szczególnym czasie i odpowiedzieć na nie. To wymaga jednak od nas, jako dowodzących jednostką, odnalezienia wewnętrznej równowagi i stabilności, aby bezpiecznie przeprowadzić załogę przez trudne okoliczności i po sztormie dalej spokojnie wypłynąć na szerokie wody. To szkolenie daje Tobie taką możliwość.
CEL SZKOLENIA
Celem szkolenia jest nabycie przez przedsiębiorców, osoby zarządzające i specjalistów kompetencji niezbędnych do zarządzania personelem w czasie kryzysu gospodarczego (w tym spowodowanego sytuacją pandemii). Uczestnicy szkolenia zdobędą wiedzę na temat psychologicznych aspektów zarządzania w sytuacji kryzysowej, sposobów efektywnego radzenia sobie z kryzysem w firmie, narzędzi niezbędnych do wzmacniania odporności psychicznej lidera.
METODY
Szkolenie będzie realizowane w czasie rzeczywistym z wykorzystaniem takich elementów jak: ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat, testy, ankiety, współdzielenie ekranu.
PROGRAM
6 godzin dydaktycznych
CZĘŚĆ I:
Kryzys w ujęciu ludzkim:
- psychologiczna definicja kryzysu,
- czynniki wpływające na przeżywanie sytuacji jako kryzysowej,
- jednostkowe sposoby doświadczania sytuacji krytycznych,
- postrzeganie kryzysu jako zagrożenia lub szansy,
- rozpoznanie osobistego nastawienia do sytuacji.
Różne sposoby funkcjonowania w kryzysie:
- style radzenia sobie z kryzysem (skoncentrowany na zadaniu, emocjach lub unikaniu),
- czynniki wpływające na sposób radzenia sobie z sytuacją (przekonanie o własnej skuteczności, „trening” do kryzysu),
- rola kreatywności w radzeniu sobie z kryzysem.
Doświadczenie kryzysu – wnioski na przyszłość.
Pytania i odpowiedzi.
CZĘŚĆ II:
Rozumienie ludzkich reakcji na kryzys jako warunek skutecznego działania.
- zakłócenia w wykonywaniu obowiązków zawodowych przez pracowników a zachwiane poczucie bezpieczeństwa i stabilności,
- praca zdalna jako sytuacja kryzysowa,
- klienci jako ludzie w kryzysie.
Skuteczna postawa lidera
- style zarządzania w czasach kryzysu,
- rola efektywnej komunikacji,
- ludzkie aspekty zarządzania (współodczuwanie, wdzięczność, wspólnota).
Pytania i odpowiedzi.
CZĘŚĆ III
Rozpoznawanie potencjałów lidera
- zasoby osobiste,
- zasoby społeczne,
-osobiste źródła mocy.
Wizja i cel czasach kryzysu
- ustalanie nowego kierunku,
- zgodność obranego celu z osobistymi wartościami,
- wdrażanie wizji w życie.
Czynniki wpływające na zwiększenie odporności psychicznej:
- poczucie wpływu,
- zaangażowanie,
- dostrzeganie szans,
- pewność siebie.
Techniki wzmacniania swojej stabilności emocjonalnej.
Pytania i odpowiedzi.
KAŻDA CZĘŚĆ ZAWIERA PRAKTYCZNE PRZYKŁADY.
KORZYŚCI:
• uwzględnienie wszystkich składników bezpieczeństwa psychologicznego,
• zwiększenie świadomości zagrożeń i ich identyfikacja,
• możliwość przeciwdziałania zagrożeniom w instytucji.
KOMPETENCJE
Uczestnik po zakończeniu kursu:
Obszar Wiedza:
• uczestnik wie, na jakie psychologiczne aspekty zwrócić szczególną uwagę podczas kryzysu i jakie to może mieć konsekwencje dla jego personelu i firmy,
• uczestnik wie, jakie czynniki wpływają na zapewnienie optymalnego funkcjonowania firmy,
• uczestnik wie, jakie są możliwe psychologiczne strategie radzenia sobie z kryzysem,
• uczestnik wie, jakie są możliwe potrzeby współpracowników i kontrahentów, których zaspokojenie wpłynie pozytywnie na funkcjonowanie firmy,
• uczestnik wie, jakie są skuteczne style zarządzania firmą w czasie kryzysu,
• uczestnik wie, jakie są metody dbania o siebie jako lidera w czasach destabilizacji zewnętrznej.
Obszar Umiejętności:
• uczestnik umie efektywniej zarządzać personelem i relacjami z klientami w czasie kryzysu,
• uczestnik umie zastosować działania wspierające współpracowników w nowych okolicznościach funkcjonowania firmy,
• uczestnik umie rozpoznać potrzeby ludzi, jakie musi wziąć pod uwagę, aby firma mogła bezpiecznie funkcjonować w czasie kryzysu i po nim,
• uczestnik umie efektywnie komunikować się ze współpracownikami i klientami w specyficznych warunkach kryzysu,
• uczestnik umie rozpoznać osobisty styl zarządzania i wdrożyć adekwatne strategie rozwiązywania sytuacji trudnych,
• uczestnik potrafi wdrożyć działania wzmacniające jego odporność psychiczną jako lidera w czasie kryzysu.
Obszar Kompetencje społeczne:
• uczestnik przyjmuje postawę proaktywną w radzeniu sobie z kryzysem,
• uczestnik utrzymuje prawidłowe, wspierające relacje ze współpracownikami i kontrahentami,
• uczestnik posiada kompleksowe spojrzenie na temat skutków kryzysu dla personelu i klientów firmy, podejmuje adekwatne działania,
• uczestnik promuje postawę etyczną rozwiązywania problemów związanych z sytuacją kryzysową.
PROWADZĄCA
Justyna Iwanowska – pracuje w obszarze psychologicznym od 25 lat. Ukończyła studia psychologiczne na Uniwersytecie im. A. Mickiewicza w Poznaniu oraz wiele kursów i szkoleń w zakresie interwencji kryzysowej, terapii, pracy z grupami, jest praktykiem NLP i trenerką biznesu.
Wspomaga funkcjonowanie i rozwój jednostek, rodzin, instytucji i organizacji. Specjalizuje się w problematyce kryzysów – wspiera w ich przechodzeniu, odnajdywaniu równowagi oraz wzmacnianiu na przyszłość. Ma ogromne doświadczenie zarówno w pracy indywidualnej, jak i grupowej. W swojej pracy łączy wiele spojrzeń i technik, dostosowuje ich wykorzystanie do specyficznych potrzeb klienta. Wspomaga profesjonalistów różnych dziedzin w zakresie usprawniania relacji międzyludzkich. Wspiera osoby w rozpoznawaniu swoich zasobów indywidualnych i społecznych. Ceniona trenerka umiejętności społecznych. Propaguje wiedzę psychologiczną w mediach. Dba o zachowanie wysokich standardów profesjonalnych i etycznych w swojej pracy. Rekomendowana przez wiele instytucji i organizacji.
GRUPA DOCELOWA
Grupę docelową stanowią przedsiębiorcy i ich pracownicy doświadczający skutków kryzysu w obszarze ekonomicznym, społecznym i psychologicznym, chcący wzbogacić swoją wiedzę i kompetencje, by minimalizować skutki tego kryzysu w ich firmach.
ORGANIZACJA
Cena za szkolenie jest ustalana indywidualnie w zależności od miejsca i ilości uczestników. Jeżeli są Państwo zainteresowani prosimy o kontakt, celem przygotowania indywidualnej oferty.
1.Cena szkolenia zawiera:
• wykład wraz z prezentacją multimedialną,
• panel pytań i odpowiedzi, podczas którego prelegent będzie odpowiadał na pytania dotyczące omawianego tematu,
• warsztaty w postaci rozwiązywania problemów z zakresu tematyki szkolenia na przykładach.
2. Jeżeli chciałabyś/chciałbyś skorzystać z dodatkowych usług (wyżywienie, zakwaterowanie, doradztwo poszkoleniowe), poinformuj nas. Z pewnością pomożemy.
3. Realizacja szkolenia jest zgodna z Regulaminem Usług Rozwojowych. Wszystkie informacje na ten temat są dostępne na stronie internetowej.
4. Wpłaty prosimy dokonywać na numer rachunku bankowego (wskazany w formularzu zgłoszeniowym) do 7 dni przed terminem szkolenia.
EWALUACJA
Po zakończeniu szkolenia uczestnicy i uczestniczki wypełnią kwestionariusz ankiety ewaluacyjnej, wyniki zostaną zebrane i poddane analizie, na ich podstawie zostanie opracowany raport po szkoleniowy. Prowadzący zajęcia na zakończeniu szkolenia dokona krótkiego podsumowania – poprosi o sugestie dotyczące wszystkich aspektów usługi. Ewaluacja obejmować będzie obszary wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych.