FOTOGRAFIA PRODUKTOWA - modUł BASIC
Szkolenie skierowane jest do właścicieli firm i ich pracowników, samozatrudnionych przedsiębiorców, handlowców, którzy chcą zrozumieć i poprawić przekaz wizualny swojej usługi oraz chcieliby zacząć samodzielnie fotografować i obrabiać zdjęcia do publikacji w sieci, sklepie online, marketplace, socialmedia, także przy użyciu dostępnych aplikacji. Osób, które chcą poznać podstawy samodzielnego kreowania zdjęcia produktu podnosząc w taki sposób możliwości związane ze sprzedażą usługi i zdobywania klienta.
CEL SZKOLENIA
Szkolenie przygotowuje do praktycznego zastosowania zasad i rodzajów fotografii produktowej w celu efektywnego organizowania sprzedaży, związanej ze skuteczną komunikacją wizualną w funkcjonowaniu biznesu, życiu zawodowym podnoszącej jakość relacji z klientem w procesie sprzedaży.
METODY
Zastosowane metody obejmują praktyczne warsztaty, ćwiczenia kreatywne, prezentacje, dyskusje i indywidualne zadania. Podczas szkolenia uczestnicy będą mieli możliwość pracy zarówno w zespołach, jak i samodzielnie, aby rozwijać swoje umiejętności komunikacyjne i projektowe.
PROGRAM
20 godzin dydaktycznych
1. Rodzaje fotografii produktowej - jak wykorzystywać fotografię produktu (prezentacja)
co to jest packshot,
czym charakteryzują się zdjęcia stylizowane,
kompozycja flat lay,
czym jest fotografia 360 stopni, kiedy jest stosowana,
fotografia 3D, w celu ukazania materialności produktu,
zdefiniowanie celu tworzenia zdjęcia jako podstawa przygotowania sesji,
specyfika sklepu online,
charakterystyka marketplace.
rodzaje kompozycji w socialmedia,
umieszczanie zdjęć w google,
wkomponowywanie fotografii w materiałach drukowanych.
2. Sprzęt fotograficzny (ćwiczenia/warsztaty)
w oparciu o potrzeby uczestników wprowadzenie do sprzętu niezbędnego, przydatnego i pomocnego w dalszej perspektywie,
wybór odpowiednich aparatów, obiektywów, oświetlenia (światło naturalne, błyskowe, ciągłe, modyfikatory),
monitor, kalibrator (wyświetlanie zdjęcia).
3. Podstawowe zasady fotografii (warsztaty)
trójkąt ekspozycji
ogniskowa
kompozycja, perspektywa
ostrość (focus stacking)
4. Smartphone w fotografii produktowej (warsztaty/ćwiczenia)
sposoby użycia - ćwiczenia know how,
przykłady aplikacji do fotografowania smartphonem,
urządzenia do automatycznej fotografii,
propsy w fotografii produktowej.
5. Kreatywne techniki wykorzystania światła (prezentacja/warsztaty)
światło z boku,
kontrolowanie cienia,
wykorzystanie elementów otoczenia,
światło nocne.
manipulowanie i eksperymenty z oświetleniem,
6. Różnice w podejściu i zastosowanych technik w zależności od wielkości produktu (warsztaty/ćwiczenia)
fotografia produktowa małych obiektów,
fotografia produktowa średnich i większych obiektów,
fotografia produktowa obiektów odbijających światło,
tworzenie serii atrakcyjnych zdjęć: od stylizacji po retusz,
(prezentacja) podstawy edycji zdjęć: kolor, kontrast, usuwanie zabrudzeń, prostowanie, korekta perspektywy, dodawanie cienia,
stworzenie przykładowej stylizacji produktu.
7. AI w fotografii produktowej (warsztaty/ćwiczenia)
przedstawienie wybranych narzędzi, omówienie przykładów ich wykorzystania,
przykłady pracy z narzędziami opartymi na AI.
8. Optymalizacja zdjęć - końcowe konsultacje obecnych prezentacji produktów uczestników (ćwiczenia/ocena)
Efekty uczenia się
Uczestnik po szkoleniu :
przygotowuje czytelną informację wizualną, w oparciu o zdobytą wiedzę konstruowania fotografii produktu,
zapoznaje się z podstawami operowania oświetleniem, dodawania efektów, obróbki zdjęcia promującego produkt,
stosuje reguły i zasady fotografii produktowej,
stosuje techniki charakterystyczne dla atrakcyjnego eksponowania produktu/usługi,
rozpoznaje sposoby i kryteria jakościowe fotografii produktowej,
dopasowuje odpowiedni rodzaj fotografii produktowej w procesie organizacji sprzedaży,
buduje długotrwałe relacje z klientem w oparciu o komunikację wizualną,
myśli strategicznie i potrafi zdefiniować podstawy komunikacji wizualnej,
buduje własne przekaźniki wizualne produktu/usługi,
skutecznie wdraża jakościowo atrakcyjne fotografie w e-commerce,
rozwija postawy asertywne potrzebne do wyrażania własnej kreatywności w oparciu o komunikację wizualną,
umiejętnie dysponuje swoim potencjałem i zdolnościami w samodzielnym kreowaniu komunikacji wizualnej,
umiejętnie rozpoznaje sposoby podejmowania decyzji klientów w procesie organizacji sprzedaży produktu/usługi w skutecznej komunikacji wizualnej.
Poziom uzyskanej wiedzy teoretycznej sprawdzany jest na bieżąco podczas trwania szkolenia poprzez zadawane pytania oraz uzyskane odpowiedzi. Umiejętności praktyczne sprawdzane są w trakcie zajęć warsztatowych. Uczestnicy wykonują zestaw praktycznych ćwiczeń realizowanych pod kierunkiem trenera, pozwalających na bieżąco weryfikować nabywane umiejętności.
PROWADZĄCY
Jakub Bandkowski -Trener i szkoleniowiec z dziedziny zarządzania w mediach i fotografii. Zarządza kilkunastoosobowym zespołem tworzącym ponad 10 000 zdjęć reklamowych i produktowych rocznie na potrzeby e-commerce obecnego w 20 krajach Europy. Współtworzy strategię marketingową w zakresie prezentacji wizualnej 15 marek własnych i wprowadzanych do oferty ponad 1500 produktów rocznie.
Jego zdjęcia reporterskie/prasowe publikowane były m.in w: Gazeta Wyborcza, Gazeta Lubuska, Wiadomości Samorządowe, GIIK, książkach (zdarzały się zdjęcia na okładki), albumach, kalendarzach, materiałach Urzędu Miasta.
Nagradzany i wyróżniany za osiągnięcia w dziedzinie fotografii m.in przez National Geografic, Regionalny Ośrodek Debaty Międzynarodowej w Opolu, Gorzowskie Towarzystwo Fotograficzne