Kompleksowe ujęcie obowiązków przedsiębiorcy wobec pracownika - WEBINAR
Każda osoba prowadząca na co dzień własną działalność gospodarczą spotyka się z szeregiem przepisów związanych z prawem pracy. Często są to przepisy pisane językiem niezrozumiałym i wymagającym wnikliwej analizy, na którą zwyczajnie nie ma czasu. Obecna sytuacja związana z epidemią koronawirusa utrudnia prowadzenie działalności i sprawia, że jeszcze trudniej jest sprostać sytuacji gospodarczej i obowiązującym przepisom. Niniejsze szkolenie pozwoli dostosować prowadzenie firmy do nowej sytuacji gospodarczej. Zatrudnienie w przedsiębiorstwie. Formy zatrudnienia, sposoby ich zawierania i rozwiązywania. Kalkulacja kosztów zatrudnienia w poszczególnych formach. Świadczenia pracownicze oraz inne wymagane po stronie pracodawcy na rzecz pracowników (PPK, Urlopy, Fundusze Świadczeń Pracowniczych, Zasiłki). Pracownik – rozwiązania systemowe Tarczy-antykryzysowej.
CEL SZKOLENIA
Szkolenie „Kompleksowe ujęcie obowiązków przedsiębiorcy wobec pracownika” ma na celu zapoznanie uczestników szkolenia z najnowszymi przepisami prawa pracy oraz obowiązkami przedsiębiorców, jako pracodawców.
METODY
Szkolenie będzie realizowane w czasie rzeczywistym z wykorzystaniem takich elementów jak: ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat, testy, ankiety, współdzielenie ekranu.
PROGRAM
6 godzin dydaktycznych
Część I. Zatrudnienie pracownika
- Formy zatrudnienia: umowa o prace, umowa zlecenie, umowa o dzieło – możliwości rozwiązania dotychczasowych umów lub zmiany ich formy
- Podstawowe zasady i obowiązki zatrudnienia na umowę o prace a możliwość wysłania pracownik na urlop wypoczynkowy, okolicznościowy lub bezpłatny
- Podstawowe zasady, obowiązki przy zatrudnieniu na umowę zlecenie i umowę o dzieło. Konsekwencje ich natychmiastowego rozwiązania.
Część II. Dokumentacja pracownicza
- Dokumenty do zatrudnienia pracownika. Teczka osobowa pracownika, części A,B,C,D
- Omówienie praktyczne składowych w każdej części
- Rozliczanie wynagrodzenia pracownika : Elementy i sporządzanie listy płac.Rozliczenie wynagrodzeń za urlop, postojowe, gotowość do pracy, dyżur przy telefonie, oraz nadgodziny i praca w święta.
- Rozliczanie umów zlecenia i umów o dzieło
- Wysłanie i rozliczanie wynagrodzeń za okres choroby pracownika, zasiłków chorobowych i opiekuńczych.
- Obowiązki podlegania do ZUS poszczególnych rodzajów umów, a możliwość uzyskania zwolnienia z płacenia składek ZUS przez okres 3 miesięcy
Część III. Tarcza antykryzysowa – a zatrudnienie
- Przepisy Tarczy Antykryzysowej 1.0
- Przepisy tarczy antykryzysowej 2.0
KAŻDA CZĘŚĆ ZAWIERA PRAKTYCZNE PRZYKŁADY.
KORZYŚCI:
• uwzględnienie wszystkich elementów działalności gospodarczej,
• zwiększenie świadomości w zakresie przepisów prawa pracy i obowiązków pracodawcy względem pracowników,
• możliwość skorzystania ze wsparcia "Tarczy Antykryzysowej" w zakresie pracowników.
KOMPETENCJE
Uczestnik po zakończeniu kursu:
Obszar Wiedza:
• uczestnik wie, jakie są formy zatrudnienia
• uczestnik wie, jakie są obowiązki związane z poszczególną formą zatrudnienia
• uczestnik wie, jakie są sposoby zawierania i rozwiązywanie umów
• uczestnik wie, jakie są zasady sporządzania i przechowywania dokumentacji pracowniczej
• uczestnik wie, jakie są elementy i zasady sporządzania list płac i rachunków do umów cywilnoprawnych
• uczestnik wie, jakie są zasady i obowiązki podlegania ZUS
Obszar Umiejętności:
• uczestnik umie samodzielnie sporządzić poszczególne rodzaje umów z pracownikiem
• uczestnik umie sporządzić i odpowiednio przechować dokumentacje pracowniczą
• uczestnik umie rozliczyć i prawidłowo naliczyć wynagrodzenia z poszczególnych umów
• uczestnik umie wykorzystać rozwiązania oferowane przez tarczę antykryzysową w stosunku do zatrudnienia pracowników
Obszar Kompetencje społeczne:
• uczestnik myśli analitycznie,
• uczestnik współpracuje w rozwiązywaniu kazusów,
• uczestnik posiada kompleksowe spojrzenie na zmiany zachodzące w gospodarce w dobie kryzysu epidemiologicznego, również pod kątem możliwości skorzystania z "tarczy antykryzysowej",
• uczestnik promuje postawę etyczną rozwiązywania problemów związanych z sytuacją kryzysową.
PROWADZĄCE
Dominika Bandelak-Rosłonkiewicz - wykładowca akademicki, Główny Księgowy. Od 20-lat z powodzeniem prowadzi zarówno zajęcia dydaktyczne na Uniwersytecie Zielonogórskim, szkolenia dla Zakładu Doskonalenia Zawodowego w Nowej Soli jak i wykorzystuje w praktyce posiadaną wiedzę pracując na stanowisku głównego księgowego. Od lat zmaga się z systemem podatkowo - ubezpieczeniowym w Polsce. Doskonale rozumiejąc istniejącą obecnie sytuację gospodarczą w kraju i na świecie.
Joanna Jedut - od 20-lat właścicielka Biura Rachunkowego, Certyfikowany Księgowy Ministerstwa Finansów. Od lat w praktyce stosujący z powodzeniem skomplikowane zasady polskich przepisów podatkowych i ubezpieczeniowych. Zawsze z korzyścią dla swoich podopiecznych podatników. Nie boi się wyzwań oraz poszukiwań „dobrych praktyk” dla mikro i małych przedsiębiorstw. Zgodnie z zasadą, że i małą łyżeczką też da się najeść.
GRUPA DOCELOWA
Szkolenie adresowane jest do właścicieli firm mikro, małych i średnich ich pracowników oraz osób pełniących funkcje kierownicze w tych jednostkach, czyli do osób bezpośrednio zainteresowanych poszerzeniem wiedzy z zakresu praw i obowiązków ciążących na pracodawcy jak również możliwości jakie daje "Tarcza antykryzysowa" w kontekście pracowników.
ORGANIZACJA
Cena za szkolenie jest ustalana indywidualnie w zależności od miejsca i ilości uczestników. Jeżeli są Państwo zainteresowani prosimy o kontakt, celem przygotowania indywidualnej oferty.
1.Cena szkolenia zawiera:
• wykład wraz z prezentacją multimedialną,
• panel pytań i odpowiedzi, podczas którego prelegent będzie odpowiadał na pytania dotyczące omawianego tematu,
• warsztaty w postaci rozwiązywania problemów z zakresu tematyki szkolenia na przykładach.
2. Jeżeli chciałabyś/chciałbyś skorzystać z dodatkowych usług (wyżywienie, zakwaterowanie, doradztwo poszkoleniowe), poinformuj nas. Z pewnością pomożemy.
3. Realizacja szkolenia jest zgodna z Regulaminem Usług Rozwojowych. Wszystkie informacje na ten temat są dostępne na stronie internetowej.
4. Wpłaty prosimy dokonywać na numer rachunku bankowego (wskazany w formularzu zgłoszeniowym) do 7 dni przed terminem szkolenia.
EWALUACJA
Po zakończeniu szkolenia uczestnicy i uczestniczki wypełnią kwestionariusz ankiety ewaluacyjnej, wyniki zostaną zebrane i poddane analizie, na ich podstawie zostanie opracowany raport po szkoleniowy. Prowadzący zajęcia na zakończeniu szkolenia dokona krótkiego podsumowania – poprosi o sugestie dotyczące wszystkich aspektów usługi. Ewaluacja obejmować będzie obszary wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych.