Dostosowanie przedsiębiorstwa do zmian zachodzących w gospodarce w dobie kryzysu epidemiologicznego - WEBINAR
Każda osoba prowadząca na co dzień własną działalność gospodarczą spotyka się z szeregiem przepisów podatkowych. Często są to przepisy pisane językiem niezrozumiałym i wymagającym wnikliwej analizy, na którą zwyczajnie nie ma czasu. Obecna sytuacja związana z epidemią koronawirusa utrudnia prowadzenie działalności i sprawia, że jeszcze trudniej jest sprostać sytuacji gospodarczej i obowiązującym przepisom. Szkolenie pozwoli dostosować prowadzenie firmy do nowej sytuacji gospodarczej. Księgowość w Mikro i Małych Przedsiębiorstwach. Strategia optymalizacji podatków, struktura kosztów i przychodów oraz momentu ich uzyskania. Możliwości wykorzystania na potrzeby działalności systemowych rozwiązań Tarczy Antykryzysowej.
CEL SZKOLENIA
Celem szkolenia „Dostosowanie przedsiębiorstwa do zmian zachodzących w gospodarce w dobie kryzysu epidemiologicznego” ma na celu zapoznanie uczestników szkolenia z najnowszymi przepisami podatkowo - księgowymi obowiązującymi przedsiębiorców, a zwłaszcza do przybliżenia tematów z zakresu traczy antykryzysowej.
METODY
Szkolenie będzie realizowane w czasie rzeczywistym z wykorzystaniem takich elementów jak: ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat, testy, ankiety, współdzielenie ekranu.
PROGRAM
6 godzin dydaktycznych
Część I. Aktualizacja prowadzonej działalności gospodarczej
- Zawieszenie i wznowienie działalności w CEIDG. Podpis elektroniczny, profil zaufany niezbędnym elementem działalności.
- Formy opodatkowania działalności gospodarczej. Kiedy i jak można lub należy je zmienić w trakcie prowadzenia działalności gospodarczej. Przekształcenia form działalności, np. w spółkę
- Podatek VAT – zasady i podleganie. Zmiany form rozliczeń VAT-u i wysyłki JPK-VAT. Rezygnacja lub przystąpienie do VAT w trakcie prowadzenia działalności.
- Kasa fiskalna – obowiązek stosowania – kasy ON Line –nowy pomysł do kontroli podatników
- ZUS osoby prowadzącej działalność gospodarczą, kiedy i kto można skorzystać z ulg, odroczeń lub rozwiązań anty kryzysowych w ZUS. Układy ratalne, odroczenia płatności itp.
- Pozostałe dokumenty organizacyjne – rozszerzenie działalności a wymagane obowiązkowe koncesje, pozwolenia, certyfikaty
Część II. Podatki i rozliczenia z Urzędem Skarbowym
- Przychody przedsiębiorcy i moment powstania obowiązku podatkowego
- Koszty w firmie. Zasadność uznania kosztu firmowego. Sposoby rozliczania kosztów
- Rodzaje podatków w firmie: dochodowe, majątkowe i VAT, omówienie aktualnych zmian w przepisach podatkowych dotyczące mikro i małych przedsiębiorstw
- Sprawozdawczość do Urzędu Skarbowego, Zmiany w formie, sposobie i rodzajach przekazywanej dokumentacji do US. Najnowsze zmiany dotyczące ostatecznych terminów składania informacji podatkowych i wymagań płatności podatków (np. nr kont, odroczenia, dofinansowania. de minimis)
Część III. Zadanie i propozycje dla przedsiębiorców tarczy antykryzysowej
- Przepisy Tarczy Antykryzysowej 1.0
- Przepisy Tarczy Antykryzysowej 2.0
KAŻDA CZĘŚĆ ZAWIERA PRAKTYCZNE PRZYKŁADY.
KORZYŚCI:
• uwzględnienie wszystkich elementów działalności gospodarczej,
• zwiększenie świadomości w zakresie przepisów podatkowych oraz rozliczeń z US,
• możliwość skorzystania ze wsparcia "Tarczy Antykryzysowej".
KOMPETENCJE
Uczestnik po zakończeniu kursu:
Obszar Wiedza:
• uczestnik wie, jakie są obowiązujące w Polsce aktualne przepisy podatkowe dotyczące podatku dochodowego i VAT
• uczestnik wie, jakie są aktualne przepisy dotyczące kas fiskalnych
• uczestnik wie, jakie są zasady rozliczania z ZUS i możliwości prolongaty w płatnościach ZUS, układy ratalne, umorzenia zaległych składek
• uczestnik wie, czym jest kontrola skarbowa i jak się do niej przygotować
• uczestnik wie, czym jest moment obowiązku podatkowego, przychody i koszty w firmie
• uczestnik wie, czym są deklaracje podatkowe
• uczestnik wie, jakie są zastosowania tarczy antykryzysowej
Obszar Umiejętności:
• uczestnik umie samodzielnie sporządzać dokumenty do US i ZUS
• uczestnik umie oceniać własne zobowiązania podatkowe
• uczestnik umie w praktyce zastosować zagadnienia tarczy antykryzysowej – sporządzić wnioski o pożyczki i dofinansowania
Obszar Kompetencje społeczne:
• uczestnik myśli analitycznie,
• uczestnik współpracuje w rozwiązywaniu kazusów,
• uczestnik posiada kompleksowe spojrzenie na zmiany zachodzące w gospodarce w dobie kryzysu epidemiologicznego, również pod kątem możliwości skorzystania z "tarczy antykryzysowej",
• uczestnik promuje postawę etyczną rozwiązywania problemów związanych z sytuacją kryzysową.
PROWADZĄCE
Dominika Bandelak-Rosłonkiewicz - wykładowca akademicki, Główny Księgowy. Od 20-lat z powodzeniem prowadzi zarówno zajęcia dydaktyczne na Uniwersytecie Zielonogórskim, szkolenia dla Zakładu Doskonalenia Zawodowego w Nowej Soli jak i wykorzystuje w praktyce posiadaną wiedzę pracując na stanowisku głównego księgowego. Od lat zmaga się z systemem podatkowo - ubezpieczeniowym w Polsce. Doskonale rozumiejąc istniejącą obecnie sytuację gospodarczą w kraju i na świecie.
Joanna Jedut - od 20-lat właścicielka Biura Rachunkowego, Certyfikowany Księgowy Ministerstwa Finansów. Od lat w praktyce stosujący z powodzeniem skomplikowane zasady polskich przepisów podatkowych i ubezpieczeniowych. Zawsze z korzyścią dla swoich podopiecznych podatników. Nie boi się wyzwań oraz poszukiwań „dobrych praktyk” dla mikro i małych przedsiębiorstw. Zgodnie z zasadą, że i małą łyżeczką też da się najeść.
GRUPA DOCELOWA
Szkolenie adresowane jest do właścicieli firm mikro, małych i średnich ich pracowników oraz osób pełniących funkcje kierownicze w tych jednostkach, czyli do osób bezpośrednio zainteresowanych poszerzeniem wiedzy z zakresu podatków, rozliczeń z Urzędem Skarbowym oraz skorzystania z możliwości, jakie daje "Tarcza Antykryzysowa".
ORGANIZACJA
Cena za szkolenie jest ustalana indywidualnie w zależności od miejsca i ilości uczestników. Jeżeli są Państwo zainteresowani prosimy o kontakt, celem przygotowania indywidualnej oferty.
1.Cena szkolenia zawiera:
• wykład wraz z prezentacją multimedialną,
• panel pytań i odpowiedzi, podczas którego prelegent będzie odpowiadał na pytania dotyczące omawianego tematu,
• warsztaty w postaci rozwiązywania problemów z zakresu tematyki szkolenia na przykładach.
2. Jeżeli chciałabyś/chciałbyś skorzystać z dodatkowych usług (wyżywienie, zakwaterowanie, doradztwo poszkoleniowe), poinformuj nas. Z pewnością pomożemy.
3. Realizacja szkolenia jest zgodna z Regulaminem Usług Rozwojowych. Wszystkie informacje na ten temat są dostępne na stronie internetowej.
4. Wpłaty prosimy dokonywać na numer rachunku bankowego (wskazany w formularzu zgłoszeniowym) do 7 dni przed terminem szkolenia.
EWALUACJA
Po zakończeniu szkolenia uczestnicy i uczestniczki wypełnią kwestionariusz ankiety ewaluacyjnej, wyniki zostaną zebrane i poddane analizie, na ich podstawie zostanie opracowany raport po szkoleniowy. Prowadzący zajęcia na zakończeniu szkolenia dokona krótkiego podsumowania – poprosi o sugestie dotyczące wszystkich aspektów usługi. Ewaluacja obejmować będzie obszary wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych.